Εργαστήρια στο 17ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Λάρισας, δηλώστε συμμετοχή!

Στο πλαίσιο του 17ου Διεθνούς Φεστιβάλ Λάρισας έχει προγραμματιστεί μια σειρά από εργαστήρια και masterclasses, ανοιχτά στο κοινό, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα της κινηματογραφικής διαδικασίας από την σύλληψη της ιδέας μέχρι την υλοποίησή της στην οθόνη. Τα εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν στο Γαλλικό Ινστιτούτο και το Χατζηγιάννειο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Λαρισαίων.

Πιο αναλυτικά το πρόγραμμα  περιλαμβάνει:

Πέμπτη 20 Νοεμβρίου / 17:00-19:00 / Γαλλικό Ινστιτούτο

Εργαστήριο Κινηματογράφου: «Από το Φως στην εικόνα: Διεύθυνση Φωτογραφίας και Οπτική Αφήγηση»

Τηλέμαχος Γιογλαρής (κινηματογραφιστής)

Το εργαστήριο επικεντρώνεται στη γλώσσα της εικόνας μέσα από τη διεύθυνση φωτογραφίας. Οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν βασικές αρχές σύνθεσης, φωτισμού και κινηματογραφικής αισθητικής, ανακαλύπτοντας πώς το φως και το κάδρο καθορίζουν το ύφος και το συναίσθημα μιας σκηνής. Μέσα από πρακτικά παραδείγματα, ο Τηλέμαχος Γιογλαρής θα αναλύσει τη διαδικασία οπτικής αφήγησης από το στάδιο της σύλληψης μέχρι την υλοποίηση μιας κινηματογραφικής εικόνας. Η διάρκεια του εργαστηρίου είναι 2–3 ώρες και απευθύνεται σε σπουδαστές και δημιουργούς που θέλουν να εμβαθύνουν στη διεύθυνση φωτογραφίας και τη σύνθεση.

Ο Τηλέμαχος Γιογλαρής είναι Creative Director, φωτογράφος και σκηνοθέτης περιεχομένου με έμφαση στη σύγχρονη οπτικοακουστική αφήγηση και την πολιτισμική ταυτότητα. Διδάσκει φωτογραφία και visual storytelling στο ΙΕΚ ΑΚΜΗ και επιμελείται εργαστήρια με άξονα τη σύγχρονη αισθητική και την τεχνολογία.

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου / 19:00 – 21:00 / Γαλλικό Ινστιτούτο

Εργαστήριο Κινηματογράφου: «Κινηματογράφος και Ντοκιμαντέρ»

Βίβιαν Παπαγεωργίου (σκηνοθέτις)  

Tο εργαστήριο απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, αποτελούμενο από δύο μέρη: 

  1. Το θεωρητικό μέρος που θα περιλαμβάνει εισαγωγή στην γλώσσα του κινηματογράφου καθώς και μελέτη και ανάλυση ταινιών ντοκιμαντέρ. Πώς βρίσκουμε το θέμα μας; Πώς το προσεγγίζουμε; Πώς επιλέγουμε την καλλιτεχνική προσέγγιση;
  2. Το δεύτερο μέρος θα είναι πρακτικό. Θα αποτελείται από συζήτηση για εύρεση του θέματος και πρακτική εξάσκηση με απλά μέσα όπως η κάμερα του κινητού μας. Τι πρέπει να προσέξω στο τεχνικό κομμάτι; Ποιος τρόπος είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος για να ηχογραφήσω μια συνέντευξη; 

Ο σκοπός του σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο να κατανοήσουν τις γενικές αρχές του κινηματογράφου και να εξοικειωθούν με τα εργαλεία του.

Η Βίβιαν Παπαγεωργίου είναι διδάκτορας Κινηματογραφικών Σπουδών και διδάσκει Σκηνοθεσία και Ιστορία Κινηματογράφου στο ΕΚΠΑ. Απόφοιτη της Nouvelle Sorbonne Paris III και της Σχολής Σταυράκου, έχει σκηνοθετήσει ταινίες μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ και πειραματικά έργα που έχουν διακριθεί σε διεθνή φεστιβάλ. Το 2018 τιμήθηκε από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για το σενάριο Απολεσθέντα (Lost & Found).

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου / 14:30 – 17:00 / Χατζηγιάννειο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Λαρισαίων

Master class: «Νέοι κινηματογραφιστές»

Θοδωρής Βουρνάς (σκηνοθέτης)

«Μια Ταινία, Πολλές Γλώσσες: Η Διασκευή ως Γέφυρα Πολιτισμών». Το masterclass βασίζεται στην ταινία Θοδωρή Βουρνά  «Χωρίς Γάλα (Without Milk)», η οποία έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας και στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, ενώ στη συνέχεια προβλήθηκε σε περισσότερα από είκοσι φεστιβάλ του εξωτερικού, αποσπώντας διακρίσεις και βραβεία. Το masterclass περιλαμβάνει:
● Προβολή της ταινίας Χωρίς Γάλα
● Παρουσίαση και ανάλυση της διαδικασίας μεταφοράς ενός θεατρικού έργου στη γλώσσα του κινηματογράφου.
● Συζήτηση γύρω από το πώς η έννοια της διασκευής μπορεί να λειτουργήσει ως δημιουργική γέφυρα ανάμεσα σε διαφορετικούς πολιτισμούς και αφηγηματικές φόρμες.

28 Νοεμβρίου / 17:00 – 19:00 / Γαλλικό Ινστιτούτο

Masterclass: «Τεχνολογία, αισθητικά και οπτικά εφέ»

Κωνσταντίνος Κακαρούντας και Μαρία Μαυροειδή

Από τα πρώιμα πρακτικά τρικ μέχρι τα σύγχρονα ψηφιακά θαύματα, τα οπτικά εφέ δεν είναι μόνο τεχνική αλλά και αισθητική εμπειρία. Θα παρουσιαστεί η εξέλιξη τους, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στη νέα εποχή των εφέ και πώς αυτά επηρεάζουν την αφήγηση και την εικαστική γλώσσα του κινηματογράφου.

Ο Κωνσταντίνος Π. Κακαρούντας είναι βραβευμένος σκηνοθέτης και παραγωγός με συμμετοχές σε πολλά διεθνή και εγχώρια Φεστιβάλ. Είναι ιδρυτής της Dahouse Studio και ο Πρόεδρος της ASIFA Hellas – Ελληνικής Ένωσης Κινουμένων Σχεδίων. Έχει εργαστεί ως VFX και CG Supervisor σε πληθώρα κινηματογραφικών και τηλεοπτικών έργων («Αθώοι», «Μεγάλη Χίμαιρα»).

Η Μαρία Μαυροειδή είναι παραγωγός, παραγωγός VFX και διευθύντρια παραγωγής στη DahouseStudio. Έχει συμμετάσχει στην παραγωγή ταινιών μικρού μήκους μυθοπλασίας και animation, καθώς και σε ντοκιμαντέρ μικρού και μεγάλου μήκους. Ασχολείται με το πράσινο αποτύπωμα και τη βιωσιμότητα πάνω στις κινηματογραφικές παραγωγές και το animation.

 

29 Νοεμβρίου / 12:00 – 14:00 / Χατζηγιάννειο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Λαρισαίων

Εργαστήριο: «Pitching Lab» 

Βαρβάρα Δουκα 

PITCHING – το αναγκαίο κακό’

Το εργαστήριο αναλύει τη σημασία PITCHING στον κινηματογράφο και πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις τεχνικές pitching για τη βελτίωση και την σωστή παρουσίαση του σεναρίου μας.

Η Βαρβάρα Δούκα είναι σκηνοθέτις, συγγραφέας και εκπαιδεύτρια με εμπειρία στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την πολιτιστική διαχείριση. Έχει σκηνοθετήσει περισσότερα από σαράντα έργα θεάτρου, μουσικού θεάτρου, performance και όπερας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Από το 2018 έως το 2024 υπήρξε Καλλιτεχνική Διευθύντρια του ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας, όπου ίδρυσε το φεστιβάλ «Πόλη–Σκηνή».

 

Τα εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν είναι τα παρακάτω, καθώς και κάτω από το καθένα η φόρμα συμμετοχής.

1.
20/11 Εργαστήριο Κινηματογράφου – Τηλέμαχος Γιογλαρής (Κινηματογραφιστής) Γαλλικό Ινστιτούτο Λάρισας 17:00 – 19:00.

Τίτλος Εργαστηρίου:Από το Φως στην Εικόνα: Διεύθυνση Φωτογραφίας και Οπτική Αφήγηση

Το εργαστήριο επικεντρώνεται στη γλώσσα της εικόνας μέσα από τη διεύθυνση φωτογραφίας.Οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν βασικές αρχές σύνθεσης, φωτισμού και κινηματογραφικής αισθητικής, ανακαλύπτοντας πώς το φως και το κάδρο καθορίζουν το ύφος και το συναίσθημα μιας σκηνής.Μέσα από πρακτικά παραδείγματα, ο Τηλέμαχος Γιογλαρής θα αναλύσει τη διαδικασία οπτικής αφήγησης από το στάδιο της σύλληψης μέχρι την υλοποίηση μιας κινηματογραφικής εικόνας.Η διάρκεια του εργαστηρίου είναι 2–3 ώρες και απευθύνεται σε σπουδαστές και δημιουργούς που θέλουν να εμβαθύνουν στη διεύθυνση φωτογραφίας και τη σύνθεση.

https://forms.gle/N96E8onrPWhoLkmu6 

2.

Εργαστήριο Κινηματογράφου: «Κινηματογράφος και Ντοκιμαντέρ»

Η σκηνοθέτρια Βίβιαν Παπαγεωργίου μας εισάγει στον κόσμο του ντοκιμαντέρ. Το εργαστήριο απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, αποτελούμενο από δύο μέρη:

1. Το θεωρητικό μέρος που θα περιλαμβάνει εισαγωγή στην γλώσσα του κινηματογράφου καθώς και μελέτη και ανάλυση ταινιών ντοκιμαντέρ. Πώς βρίσκουμε το θέμα μας; Πώς το προσεγγίζουμε; Πώς επιλέγουμε την καλλιτεχνική προσέγγιση;

2. Το δεύτερο μέρος θα είναι πρακτικό. Θα αποτελείται από συζήτηση για εύρεση του θέματος και πρακτική εξάσκηση με απλά μέσα όπως η κάμερα του κινητού μας. Τι πρέπει να προσέξω στο τεχνικό κομμάτι; Ποιος τρόπος είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος για να ηχογραφήσω μια συνέντευξη;

Ο σκοπός του σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο να κατανοήσουν τις γενικές αρχές του κινηματογράφου και να εξοικειωθούν με τα εργαλεία του.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd4p91R9Xl4MMfe7tso_FYOhW66rLLh_Yu4S3DMbax5mBaMHw/viewform

3

28/11 Masterclass: Τεχνολογία, αισθητικά και οπτικά εφέ – Κ. Κακαρούντας και Μ. Μαυροειδή  Γαλλικό Ινστιτούτο Λάρισας ΑΠΟΓΕΥΜΑ. 17:00 – 19:00.

Από τα πρώιμα πρακτικά τρικ μέχρι τα σύγχρονα ψηφιακά θαύματα, τα οπτικά εφέ δεν είναι μόνο τεχνική αλλά και αισθητική εμπειρία. Θα παρουσιαστεί η εξέλιξη τους, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στη νέα εποχή των εφέ και πώς αυτά επηρεάζουν την αφήγηση και την εικαστική γλώσσα του κινηματογράφου

 

https://forms.gle/gDVBn196qKrZ8mV96

4

29/11  Master class Νέοι κινηματογραφιστές ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΕΙΟ Θοδωρής Βουρνάς. 16:30 – 18:30

Δίωρο masterclass με θέμα:
«Μια Ταινία, Πολλές Γλώσσες: Η Διασκευή ως Γέφυρα Πολιτισμών».
Το masterclass βασίζεται στην ταινία μου «Χωρίς Γάλα (Without Milk)», η
οποία έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας
και στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, ενώ στη συνέχεια
προβλήθηκε σε περισσότερα από είκοσι φεστιβάλ του εξωτερικού,
αποσπώντας διακρίσεις και βραβεία.
Το 2016 επιλέχθηκε από την ευρωπαϊκή πλατφόρμα Film Storage ως “Film of
the Month”.
Την Άνοιξη του 2025, με αφορμή την ίδια ταινία, πραγματοποιήθηκε διάλεξη
στο Πανεπιστήμιο Pompeu Fabra της Βαρκελώνης — ένα από τα 15 κορυφαία
πανεπιστήμια της Ευρώπης — παρουσία της συγγραφέως του πρωτότυπου

έργου, όπου η προβολή της ταινίας αποτέλεσε case study για τη διαδικασία
διασκευής και πολιτισμικής προσαρμογής ενός έργου.
Το masterclass περιλαμβάνει:
● Προβολή της ταινίας Χωρίς Γάλα
● Παρουσίαση και ανάλυση της διαδικασίας μεταφοράς ενός θεατρικού
έργου στη γλώσσα του κινηματογράφου
● Συζήτηση γύρω από το πώς η έννοια της διασκευής μπορεί να
λειτουργήσει ως δημιουργική γέφυρα ανάμεσα σε διαφορετικούς
πολιτισμούς και αφηγηματικές φόρμες

https://forms.gle/gYGQGt8pX3sPj2698

 

5

30/11 Εργαστήριο : Pitching Lab με την Βαρβάρα Δουκα. ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΕΙΟ. 12:00-14:00

‘PITCHING – το αναγκαίο κακό’

Τι σημαίνει PITCHING στον κινηματογράφο και πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις τεχνικές pitching για τη βελτίωση και την σωστή παρουσίαση του σεναρίου μας.

https://forms.gle/Tfh6jyD1q7aUR2Kw7